keskiviikko 2. lokakuuta 2013

Planerat barn eller inte?

Fick en fråga:  Är det en planerad bebis som är på kommande? :) 

Så tänkte svara på den frågan så vet alla hur det gick till & tillägger familjemedlemmarnas reaktioner för att göra det lite roligare.
Jag gick på p-piller då jag fick veta att jag var gravid, så jag tillhörde denn lilla 1% som blir gravid. Levde ett helt normalt liv och en dag bestämde jag mig för att annars bara göra ett graviditetstest. Resultatet kom som en stor chock för oss. Ett positivt graviditetstest?! Oj, härregud vad skall jag ta mig till snurrade i huvudet. Blev både glad och ledsen på samma gång, men var helt i panik, jag är med barn?!  Ganska snart var jag ändå bombsäker på att dethär barnet kommer jag att behålla. Klart jag vissa dagar funderar på om jag gjort rätt val. Men, just nu känns det så bra och jag skulle aldrig nånsin ha kunnat döda det lilla liv som växer inne i  mig. This is just the way i want it!


Mamma:  Jahaa, okej... just så... aaahaaa, okej. Såå.... Har ni funderat på vad ni vill? 

 Tog en bra tid innan jag vågade berätta åt mamma, alltid pirrigt med en så stor sak! Men det gick bra till slut och hon är så lycklig! 

Pappa: Ja, oj! Nämen grattis!!

Storebror: VA?! NÄ?! OJNÄ?! PÅRIKTIGT?! OJ VAD ROLIGT! Nu har Noelle en jämnårig lekkompis!! 

Storasyster (dew): Aj va?! va? va? jag moster?? Vad menar du? ÄR DU MED BARN?! Oj, jestas! Men grattis!    

Storasyster (maria): Vaaa?! Du väntar barn? Aj ville du ha barn nu? Du är ju bara 20år? Du måst sedan göra mig till gudmor så jag får skämma bort barnet. Oj vad roligt!!  


Det var så att den första jag berättade åt är min vän Josko, måste direkt ringa henne och skrika ut vad som hänt. Rästen av vännerna hade väldigt svårt att tro på vad jag sa, men nu är alla jätte glada! 

 V.22

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti